Elektryczna Lokomotywa EU46

Siemens Vectron – rodzina lokomotyw produkowanych przez niemieckiego Siemensa, przeznaczonych do prowadzenia pociągów towarowych oraz pasażerskich.Siemens zaprezentował wielosystemowy elektrowóz w dniu 29 czerwca 2010 roku w Wegberg-Wildenrath. Podczas targów kolejowych InnoTrans 2010 została zaprezentowana lokomotywa spalinowa.
Stylistyka zewnętrzna lokomotyw Vectron jest tylko nieznacznie odmienna od elektrowozów Eurosprinter. Konstrukcja wewnętrzna została całkiem odmiennie skonstruowana. Maszynownia posiada w przeciwieństwie do Traxx prosty korytarz środkowy i wszystkie elementy mają swoje stałe miejsce po bokach. Osie lokomotywy napędzane są przez koła zębate. Masa służbowa elektrowozu czteroosiowego wynosi 80-90 ton. Lokomotywa może być wyposażona we wszystkie systemy sterowania ruchem kolejowym oraz system sterowania ETCS. Proponowane są następujące warianty:
- Lokomotywa wielosystemowa o mocy 6400 kW i prędkości maksymalnej 200 km/h.
- Lokomotywa na prąd przemienny o mocy 6400 kW i prędkości maksymalnej 160 lub 200 km/h.
- Lokomotywa na prąd stały o mocy 5200 kW i prędkości maksymalnej 160 lub 200 km/h.
- Lokomotywa na prąd przemienny o mocy 5600 kW i prędkości maksymalnej 160 km/h.
Lokomotywy elektryczne przystosowane są zasadniczo do prędkości maksymalnej do 160 km/h. Elektrowozy można przystosować bez większych modyfikacji do prędkości maksymalnej 200 km/h. W elektrowozach można zamontować dodatkowy silnik spalinowy wysokoprężny o mocy 180 kW przeznaczony do manewrowania na niezelektryfikowanych bocznicach. Lokomotywy spalinowe przystosowane są do prędkości maksymalnej 160 km/h. Pudło lokomotywy jest dłuższe niż lokomotywy elektrycznej. Spalinowóz posiada dwa korytarze boczne oraz szesnastocylindrowy silnik V-MTU zgodny z poziomami emisji normy UE IIIB
Dane techniczne:
„Żródło i informacja pl.wikipedia.org„